Marko: Máme pouze dvojí volbu

Robert RoBertino Pavelka, 14. srpna 2015, 10:32 Google+

Vztah Red Bull - Renault se neustále přetřásá, ale zatím není vůbec nic jistého. Rakouská stáj žehrala na slabý výkon francouzské jednotky, není vyloučeno, že Renault už brzy oznámí návrat vlastního týmu na trati Grand Prix.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 15.08. 06:42) Napište svůj názor
Tak co vymyslíme, Christiane? Marko hovoří pouze o dvou možnostech

Tak co vymyslíme, Christiane? Marko hovoří pouze o dvou možnostech | foto: Infiniti

Sdílejte článek

Kontrakt Red Bullu a Renaultu platí i pro příští sezónu a ze strany francouzské automobilky se týmu dostalo ujištění, že svůj závazek dodrží. Zároveň ale Francouzi s Red Bullem v dlouhodobých plánech nepočítají. Proto se "Rudí býci" poohlížejí, čím budou své vozy pohánět v roce 2017. Podle odborného poradce dr. Helmuta Marka připadají v úvahu jen dvě možnosti - Mercedes nebo Ferrari.

Rozhodování se děje na pozadí dohadů, zda Renault odkoupí místo ve startovním poli od Lotusu a bude závodit s vlastním vozem. Navíc na počátku letošní sezóny vypluly na povrch informace, že se po formuli 1 poohlíží i další automobilový gigant VW/Audi, ale tyto zprávy byly záhy dementovány. Spojení s německým výrobcem, ale jakýmkoli nově příchozím dodavatelem motorů dr. Marko jasně bagatelizoval: "Pohonná jednotka formule 1 je příliš složitá záležitost. Nejde říci - O.K., tak ten motor uděláme, takhle to nefunguje. Ideální dodací lhůta je kolem tří let, navíc to není legrace ani po finanční stránce, je to už hodně velká investice."

Marko rovněž uvedl, že automobilky potřebují vyřešit zásadní otázky: "Chtějí vědět, kam F1 směřuje, jaká jsou pravidla, zda je stabilní. Těch otazníků je poměrně dost. Pro nás z toho vyplývá, že se buď staneme zákazníky Ferrari, nebo přesvědčíme Mercedes, aby ukončil svou neochotu s námi spolupracovat. Ostatně Toto Wolff už naznačil, že by naše spojení mohlo být pro motoristický sport přínosem."

Změna postoje Wolffa a Mercedesu je významná, protože byly doby, kdy obě strany byly označovány za "úhlavní nepřátele". Mercedes navíc možnost poskytovat motory dalšímu týmu vyloučil s tím, že ohledně zákaznických vztahů už je kapacitně "plně vytížen". Nyní se ale ledy pohnuly, i když v dohledné době ke změně nemůže dojít. "Je tu smlouva mezi Red Bullem a Renaultem na rok 2016 a my nehodláme nijak narušit právní vztahy mezi dvěma stranami," uvedl Wolff pro italský list Gazzetta dello Sport.

"Pokud ale budu mluvit v zájmu samotné formule 1, pak vidím ve spojení se stájí Red Bull atraktivní příležitost, protože by to pro nás znamenalo spolupráci se značkou, která má velký ohlas především u mladých. I když připouštím, že z pozice týmového šéfa není zrovna ideální, abychom posilovali našeho konkurenta, který v minulosti dosahoval obrovských úspěchů," prohlásil Wolff.

img-responsive

Co by nám partnerství s Red Bullem asi přineslo? dumá Toto Wolff | foto: Mercedes AMG F1 Team

Bývalý závodník F1 (jeho kariéru ukončilo kuriózní zranění v roce 1972, když ho na trati v Clermont-Ferrand zasáhl kamínek vymrštěný Petersonovým Marchem a vážně mu poranil oko) zastává názor, že vývoj situace mezi Lotusem a Renaultem nebude mít na Red Bull žádný vliv. "Nás to nijak neomezuje. Máme smlouvu na příští rok a pokud se Renault rozhodne koupit tým nebo udělá něco jiného, je to jeho věc. Ovšem my musíme vyhlížet víc kupředu. Mohu říci, že se na další vývoj těšíme. V této situaci by se dal použít Bondovský termín »Nikdy neříkej nikdy«, takže v tuto chvíli prověřujeme různé možnosti," uzavírá Marko.

Vytisknout

Diskuze: Marko: Máme pouze dvojí volbu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 15.08.2015 06:42 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kvjatovy výkony jsou stále lepší, významně tlačí na zkušenějšího Ricciarda

Daniil má jisté místo, tvrdí jeho otec

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  4. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  5. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  6. McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud